Ha Long Bay, baai van de dalende draak - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Janenjantien - WaarBenJij.nu Ha Long Bay, baai van de dalende draak - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Janenjantien - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay, baai van de dalende draak

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Janenjantien

07 November 2019 | Vietnam, Hạ Long

Wat is er toepasselijker om van de rijzende draak naar de dalende draak af te reizen, oftewel Ha Long Bay. Ooit zijn de draken uit de hemel hier naar aarde gekomen om de Vietnamezen te helpen tijdens een van de aanvallen van een omringend land. De legende kan niet anders dan waar zijn, bekijk Halong Bay maar eens via helicopter view.

Onze 3 daagse cruise was in 1 woord te omschrijven: excellent! De meest mooie uitzichten op het Unesco werelderfgoed gebied vanuit een prachtige historische boot (met ongelofelijke kamer). Vlinders, libelles, van kleine vogeltjes (die zingen als in The Hunger Games) tot havik en arend, vissen en dan vooral zeebaars, inktvis en apen, omringd door 1969 kalksteenrotsen omhuld met jungle. We hebben kunnen genieten van kayakken, zwemmen, stalactieten en stalacmieten in de prachtigste grotten, pareloesterkwekerij, sereen drijvend vissersdorpje vd Cua Vam people (betekent:1000 deuren), inktvisvissen (no luck), Apple's cooking class en tai chi bij de opkomende zon. Apple password, note to ourselfs: 5 2 1 1

Ok, minpuntje, we zijn wat aangekomen...helaas bevatte elke maaltijd 5 gangen en was niets het waard om op bord te laten liggen.

Momenteel liggen we 6 uur te overbruggen voor een bus onze slaapbus ons naar Ha Giang brengt.... heel erg. Zie voor je: een berg met 2 backpacks en 2 rugzakken middenop een verlaten parelwit strand. En wij? Klaar om de zee in te springen

Dennis Lloyd - Nevermind

• 07 November 2019 - 08:01

Cor:

We genieten hier helemaal mee. Prachtige foto’s en verhalen. Ga zo door

• 07 November 2019 - 12:13

Mam:

Heerlijk verslag, leuk om alles mee te lezen