Dinsdag 11 september - Dolfijnen en workout - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Janenjantien - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 september - Dolfijnen en workout - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Janenjantien - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 september - Dolfijnen en workout

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Janenjantien

11 September 2018 | Australië, Rainbow Beach

Gisteravond besloten dat als Flipper zich niet zelf laat zijn wij maar naar Flipper moeten gaan. Dus vanmorgen was het vroeg dag. 05.45 uur de wekker om rond 7 uur in Tin Can Bay te zijn. Hier zit een onderzoeksstation naar dolfijnen wat gedraaid wordt door vrijwilligers. Het is de dolfijnensoort waar Marjo onderzoek naar gedaan heeft. Voor een kleine bijdrage kregen we Flipper te zien en hebben we het goede doel gesteund. In het totaal hebben we er 6 gezien inclusief twee kleintjes die lekker aan het spelen waren.

Na meerdere mooie plaatjes geschoten te hebben gingen we terug naar de parkeerplaats. Hier werden we aangesproken door een wat oudere man. Hij kwam vragen waar wij vandaan kwamen. Hij bleek ook uit Nederland te komen. Hij woonde hier al zo lang dat hij de nederlandse taal nog maar moeilijk sprak, maar met ons graag wilde oefenen. Het leverde een grappig Engels Nederlands mixgesprek op. Na een boeiend levensverhaal, vol tips en info over het land (en nadat we zijn uitknop gevonden hadden!) zijn we richting Rainbow Beach terug gereden. Even kijken waar we morgen opgehaald worden voor de trip naar Fraser Island!

Aangezien we om 7 uur al actief waren hadden we de hele dag nog voor ons. Eerst een korte wandeling naar Carlo Sandblow (leuk om even te googlen), met zijn 2 compleet tegenovergestelde uitzichten. Sandboarder walhalla. Onderdeel van Great Sandy NP. Vervolgens hebben we er nog een langere wandeling aan vastgeplakt. 17 hele kms door kustjungle heen en weer naar Poona Lake. Mooie wandeling. Wieke heeft nog even geprobeerd om zich als een echte Aussie te gedragen, door de terug weg op blote voeten te doen. Helaas moest deze uitdaging gestaakt worden en gingen de slippers (ja jullie lezen het goed, 17 km op slippers in de bossen) weer aan. Zo, wij hebben onze workout wel gehad voor vandaag!

Net op tijd voor donker op de caming een lekkere maaltijd gekookt buiten en nu met de beentjes omhoog.

• 11 September 2018 - 10:42

Mam:

wat een mooie foto, van jullie samen op het strand! en dat toepen 's avonds ..... bluffen, Wiek

• 11 September 2018 - 15:20

Cor:

Prachtig die dolfijnen en dat mooie strand. Hoe is het met jullie camper en het links rijden?